Smiley face

Google
در فروشگاه اينترنتي داتيس   در كل اينترنت

تقويم و مناسبتها

رهگيري مرسولات پستي

كاربرگرامي شما مي توانيد پس از دريافت باركد پســتي از طريق دكمه رهگيري سفارشـات ، بوسيله دكمه رهگيري مرسوله پستي ، مرسـوله خود را از طريق وب سايت اداره پســت رديابي نماييد.

Datissoftware

Datissoftware

نماد ها

logo-samandehi

عناوين علمي و آموزشي

نرم افزارهاي مورد نياز

IDM دانلود Internet Download Manager
Chrome دانلود Google Chrome
Firefox دانلود Mozilla Firefox
Winrar دانلود Winrar
FlashPlayer دانلود Flash Player
Adobe Reader دانلود Adobe Reader
Mp4 Codec دانلود Mp4 Codec

آمار و اطلاعات

جهت عضــويت در خبرنامه فروشــگاه اينترنتي داتيــس ايميل صحيح خود را وارد نماييد.

عنوان : راهکارهاي استیوجابز

1395/03/03 - 23:32:27
استیو جابز کسی است که باعث شد تا ما با محصولاتی همچون : آيپد ، آیپاد ، آیفون و مک آشنا شویم . کسی که با ورود مجددش به شرکت اپل ، این شرکت را از ورشکستگی نجات داد و آن را تبدیل به بزرگترین شرکت از لحاظ سرمایه در کل دنیا کرد . این نابغه قرن که چندی است دنیای تکنولوژی را تنها گذاشته است دارای قواعد خاصی در زندگیش بود که با هم به آن ها می پردازیم .


راهکارهاي استیوجابز

استیو جابز کسی است که باعث شد تا ما با محصولاتی همچون : آيپد ، آیپاد ، آیفون و مک آشنا شویم . کسی که با ورود مجددش به شرکت اپل ، این شرکت را از ورشکستگی نجات داد و آن را تبدیل به بزرگترین شرکت از لحاظ سرمایه در کل دنیا کرد . این نابغه قرن که چندی است دنیای تکنولوژی را تنها گذاشته است دارای قواعد خاصی در زندگیش بود که با هم به آن ها می پردازیم .

۱ . تمرکز :

اپل در حال حاضر با سرمایه ۵۰۰ میلیارد دلاری ، در رقابت با گوگل بر سر رتبه اول جهان می باشد . این شرکت این سرمایه هنگفت را از ۵ محصول اصلی به دست آورده است . کامپیوترها ، تبلت‌ها ، تلفن های هوشمند ، پخش کننده موسیقی و ساعت هوشمند محصولات اصلی شرکت اپل می باشند . تمامی این محصولات در کمتر از ۳۰ خط تولید ، تولید می شوند . جابز معتقد بود که تمرکز به معنای " نه " گفتن میباشد . باید به محصولات جدید نه گفت . مهندسان این شرکت اعتقادی به تولید محصولات متنوع مانند سایر شرکت های تکنولوژی ندارند و معتقد هستند که باید همین محصولات را به بهترین نحو ممکن مدیریت کنند . آن ها همچنان با افکار استیو جابز شرکت را رهبری میکنند . اخیرا این شرکت در صنعت خودروسازی نیز ورود کرده است که برای آن حوزه نیز مهندسان سایر شرکت ها را به استخدام خود درآورده است و تمرکز مدیران دیگر را معطوف به پروژه جدید نکرده است .

۲ . خلاقیت طراحی :

استیوجابز یک مهندس خلاق و طراح بی نظیر بود . نظر استیوجابز در مورد زیبایی اینگونه بود :

" نظر خیلی ها بر این است که طراحی یک محصول ، فقط مربوط به ظاهر آن محصول میباشد اما نظر من چیز دیگری است . نظر من در مورد طراحی محصولات این است که آن محصول چگونه کار میکند . در واقع طراحی یک محصول ، نشان دهنده کارایی آن محصول است . خلاقیت در واقع خلق یک وسیله نیست . بلکه خلاقیت یعنی درست چیدن وسیله ها در کنار یکدیگر و خلق یک وسیله تازه "

۳ . وسواس بیش از حد :

ویاگاندی یکی از مدیران گوگل : " یک روز صبح استیو با من تماس گرفت و از اینکه نمایش و رندر لوگوی گوگل در گوشی‌های آیفون نقص کوچکی داشت  ، عذرخواهی کرد . "

وقتی که به محیط اپل نگاه می کنید ، هیچ نقطه ای که در جای اشتباهی قرار گرفته باشد را نخواهید دید و همه چی در جای خودش و در محیط قرار گرفته است . این دقت تا جزئی ترین مسائل شرکت رعایت شده است . یک کارمند جز شرکت اپل در مورد استیوجابز نظر جالبی داده است : " شما میتوانید از کلیه کارکنان شرکت اپل سوال کنید که دقیقا استیوجابز از شما چه میخواهد ؟ قطعا ۹۰ درصد آن ها پاسخ را درست خواهند داد . حتی اگر در عمرشان استیوجابز را از نزدیک ندیده باشند "

۴ . مسئولیت پذیری :‌

کلیدی ترین و شاخص ترین ویژگی استیوجابز مسئولیت پذیری وی بود . او اعتقاد داشت که : " اپل هیچ گونه نهادی را برای بررسی وضعیت کارکنان و کیفیت ندارد . کمپانی ما دقیقا مانند یک استارت آپ بزرگ عمل میکند که به وسعت کل دنیا میباشد . هر کس مسئولیت خود را به بهترین نحو انجام میدهد . ما هر هفته یک بار با هم ملاقات خواهیم کرد و در مورد مسئولیت‌هایمان صحبت میکنیم . " جابز معتقد بود که این ایده‌ها و خلاقیت ها هستن که شما را به جلو و سکوهای موفقیت پرتاب خواهند کرد . ایده‌ها برای شما مسئولیت ایجاد میکنند .

۵ . بازاریابی :

استیوجابز در مورد فروش اولین محصولش که در سال ۱۹۸۵ تولید شد ، اینگونه اظهار نظر کرد : " ما مک را برای خودمان تولید کردیم . ما هر آنچه از یک کامپیوتر نیاز داشتیم را در آن گنجاندیم . اصلا فروش محصول و بازاریابی آن برایمان مهم نیست . "

۱۲ سال بعد و در سال ۱۹۹۲ نظر استیو جابز کاملا تغییر کرد : "  بسیاری از مردم نمیدانند که از تکنولوژی چه میخواهند . این ما هستیم که باید به آن ها بگوییم که چه تولید کرده‌ایم و چگونه میتوانید با محصولاتمان بهتر زندگی کنید . " پس از این برای هر محصولی که در اپل تولید شده، بازاریابی بسیار گسترده و تحقیقاتی عظیم در مورد انتخاب مشتریان صورت گرفته است .

۶ . نقدینگی :

اپل در حال حاضر با ارزش ترین برند جهان است که نقدیگنی این شرکت به عدد ۲۰۰ میلیارد دلار میرسد . تمرکز مدیران این شرکت بر این است که چگونه میتوان بیشترین سود را از یک محصول به دست آورد . هیچ گونه توجیهی برای از دست دادن سود قابل قبول نیست و حتی اگر محصولی تولید شده باشد و با استقبال مشتریان مواجه نشده باشد ، باید دوباره طراحی آن محصول از نقطه صفر آغاز گردد و دوباره روی کاغذ پیاده سازی شود .

استیوجابز در مورد نقدینگی شرکت اپل میگوید :‌ " سوابق کاری ما نشان میدهد که میتوان با پول نقد بسیار قدرتمند ظاهر شد . پول نقد را باید ذخیره کرد و به موقع مورد استفاده قرار داد .  "

۷ . میراث اپل :

استیوجابز ، Joel Podolny را که ریاست دانشکده مدیریت ییل را برعهده داشت را استخدام کرد تا برنامه و دانشگاه مخفیانه اپل را مدیریت کند . هدف یک چیز بود: کاشتن تفکرات خاص در اپل تا ابد ! استیو جابز تا حدی نیز به هدفش رسید و کاری کرد که تمامی موارد بالا مو به مو توسط مدیرعامل جدید اپل اجرا گردد .

استيو جابز

 

منبع : itfarsi@

1395/03/03 - 23:32:27
برچسب هاي مطلب :



شما اولين نفري باشيد كه نظر ارسال مي كند.

فرم ثبت نظر

نام و نام خانوادگی
ایمیل
وبلاگ
نظر و کامنت
كد امنيتي