Smiley face

Google

در فروشگاه اينترنتي داتيس   در كل اينترنت

تقويم و مناسبتها

رهگيري مرسولات پستي

كاربرگرامي شما مي توانيد پس از دريافت باركد پســتي از طريق دكمه رهگيري سفارشـات ، بوسيله دكمه رهگيري مرسوله پستي ، مرسـوله خود را از طريق وب سايت اداره پســت رديابي نماييد.

Datissoftware

Datissoftware

نماد ها

logo-samandehi

عناوين علمي و آموزشي

مطالب جديد

نرم افزارهاي مورد نياز

IDM دانلود Internet Download Manager
Chrome دانلود Google Chrome
Firefox دانلود Mozilla Firefox
Winrar دانلود Winrar
FlashPlayer دانلود Flash Player
Adobe Reader دانلود Adobe Reader
Mp4 Codec دانلود Mp4 Codec

آمار و اطلاعات

جهت عضــويت در خبرنامه فروشــگاه اينترنتي داتيــس ايميل صحيح خود را وارد نماييد.

عنوان : ايجاد شمارشگر تايمر در فلش با اكشن اسكريپت

1397/04/05 - 12:28:26
Count Up Timer in Flash with Actionscript


ايجاد شمارشگر تايمر در فلش با اكشن اسكريپت

 

در این آموزش، شما یاد خواهید گرفت که یک تایمر شمارش معکوس ساده در Flash با ActionScript 2 ایجاد کنید. ما یک انیمیشن کلیپ فیلم را به عنوان تایمر برای ثانیه استفاده خواهیم کرد. برای فهمیدن اینکه چگونه تایمر شمارش تا بدون برنامه پیشرفته ساخته شده است، بیشتر بخوانید.

مرحله 1 - تنظیمات سند

یک سند جدید ایجاد کنید (File - New) و ActionScript 2.0 را با 800px Width ، 400px Height و Frame Rate را به 30 فریم در ثانیه انتخاب کنید . رنگ پس زمینه می تواند سفید یا رنگی باشد که می خواهید.

flash-stopwatch-timer-document-settings

 

مرحله 2 - ایجاد کامپوننت تایمر شمارنده

برای این تایمر شمارش تا ما نیاز به ایجاد 3 فیلدهای متن پویا (یکی برای ساعت، یک دقیقه و یک برای ثانیه). برای این کار Text Tool (T) را انتخاب کنید متن ابزار فلش و سه کلاسیک متن پویا کلاسیک را در صحنه بکشید و درون آنها 2 صفر بنویسید. بسیار مهم است که 3 متن پویا را به عنوان مثال نام بگذاریم، بنابراین ما می توانیم با آنها در اسکریپت کار کنیم. شما همچنین می توانید متن ایستا را در بالای صفر اضافه کنید تا ساعت، دقیقه و ثانیه نشان داده شود.

شما می توانید نوع فیلد را در پنل Properties (CTRL + F3) تنظیم کنید . تحت نام مثال 2 افت پایین وجود دارد. اول باید کلاسیک متن و دوم متن پویا باشد. همچنین مطمئن شوید که فونت ها را جاسازی کنید فونت جاسازی فونت برای درست کردن آنها (فقط عددهای را از لیست انتخاب کنید). اگر شک دارید، تصویر زیر را بررسی کنید.

تنظیمات متن پویا

 

ایجاد دکمه های شروع، مکث و بازنشانی

با استفاده از ابزار مستطیل مستطیل (R) ، 3 دکمه زیر اجزای تایمر را قرعه کشی کنید و با استفاده از Text Tool یک متن را در بالای دکمه ها اضافه کنید. حالا هر دکمه با متن خود را انتخاب کنید و آنها را به یک دکمه واحد تبدیل کنید. فقط روی آن کلیک راست کرده و Convert to Symbol را انتخاب کنید (یا F8 را فشار دهید) و Type To Button را انتخاب کنید. در پایان باید این را داشته باشید:

شمارش تا اجزای تایمر

 

مرحله 3 - ایجاد یک کلیپ فیلم خالی برای خدمت به عنوان تایمر

هنگامی که ما با اجزای تایمر شمارش معکوس انجام می شود، ما یک کلیپ فیلم که کد ما را هر ثانیه اجرا می کند و با این روش، شمارش پویا را در زمینه های متن اضافه خواهیم کرد.

هر شکل که می خواهید ایجاد کنید (ما یک مستطیل ایجاد می کنیم)، روی آن کلیک راست کرده و Convert to Symbol را انتخاب کنید (یا F8 را فشار دهید) . حالا کپی Type To Movie را انتخاب کرده و OK را کلیک کنید.

این کلیپ فیلم پنهان باقی خواهد ماند و تنها کد را هر 30 فریم در ثانیه اجرا می کند. شما می توانید آن را در خارج از صحنه حرکت دهید یا می توانید آن را با تنظیم کدورت به 0 غیرفعال کنید . در این آموزش ما آن را خارج از صحنه قرار دادیم و نام تایمر نام Clip نام گرفتیم .

تایمر - movieclip

حالا بر روی کلیپ فیلم جدید خودتان کلیک کنید و در جدول زمانی قرار دهید، به کادر 30 بروید و کادر را وارد کنید (یا F5 را فشار دهید) . این انیمیشن بارها و بارها تکرار می شود، هر 30 فریم (زمانی که شما یک سند جدید ایجاد کردید، فریم ها را تا 30 ثانیه در ثانیه تنظیم می کنید)، بنابراین 30 فریم به معنای 1 ثانیه است.

frame-30-insert-new-frame

 

مرحله 4 - اضافه کردن شمارشگر تایمر اسکریپت به قاب ریشه

پس از اضافه کردن 30 فریم در کلیپ جدید فیلم، می توانید به صحنه ریشه بازگردید فلش ریشه صحنه آیکون و اولین قاب را انتخاب کنید و F9 را برای باز کردن پانل عمل اسکریپت (یا به سادگی بر روی کادر راست راست کلیک کنید و Actions را انتخاب کنید).

ابتدا ما باید همه متغیرها را وارد کنید، از جمله تایمر متن و همچنین ما نیاز به توقف کلیپ فیلم و انیمیشن صحنه از بازی برای کنترل آنها بعد از کد.

stop(); // stop the scene animation
timerClip.stop(); // stop the movie clip animation

// initialise variables
var hour:Number = 0;
var minute:Number = 59;
var second:Number = 57;

// set all text timers to 0
hours.text = "0" + hour;
minutes.text = "0" + minute;
seconds.text = "0" + second;

اکنون ما متغیرهای اعلام شده داریم که اعداد صحیح را شامل می شوند . توجه داشته باشید که ما یک صفر در مقابل متغیر اضافه کردیم. تایمر از "01" تا "09" محاسبه می شود و سپس آن را به 10 تغییر می دهد. برای این که ما باید صفر اضافی را از بین ببریم تا نمایشگر تایمر با یک صفر ثابت دائمی نمایش داده شود.

برای انجام همه چیز، بر اساس تایمر متحرک فیلم کلیپ، ما باید یک تابع را برای کلیپ فیلم ما به نام timerClip تنظیم کنیم . این تابع هر کدام از فریم ها را اجرا می کند و ما فقط باید هر 30 فریم را اجرا کنیم، یعنی 1 ثانیه. تابع به نام EnterFrame در نظر گرفته شده فقط برای کلیپ های فیلم استفاده می شود.

اطمینان حاصل کنید که کد زیر زیر متغیرها را اضافه کنید. کد ما شبیه این خواهد بود:

timerClip.onEnterFrame = function() {
	if (this._currentframe == 30) {		
		second += 1;

		// SECONDS
		if (second > 59) {			
			second = 0;
			seconds.text = "0" + second;
			minute += 1;			

			// MINUTES
			if (minute >= 10) {
				minutes.text = minute;
			} else {
				minutes.text = "0" + minute;
			}

			// HOURS
			if (minute > 59) {
				minute = 0;
				minutes.text = "0" + minute;				
				hour += 1;

				if (hour >= 10) {
					hours.text = hour;
				} else {
					hours.text = "0" + hour;
				}
			}
		} else {			
			if (second >= 10) {
				seconds.text = second;
			} else {
				seconds.text = "0" + second;
			}

		}		
	}
}

حال اگر پروژه را تست کنید هیچ اتفاقی نمی افتد، زیرا انیمیشن کلیپ فیلم را از ابتدا متوقف کردید.

onEnterFrame - یک تابع است که کد را در داخل آن هر فریم از movieclip اجرا می کند. در مورد ما یک دستور if را برای اجرای کد فقط در کادر 30 اضافه کردیم که به معنی 1 ثانیه است.

 

مرحله 5 - اضافه کردن عملیات به دکمه

برای افزودن یک رویداد به یک دکمه روی آن کلیک کنید و پانل عمل اسکریپت (F9) را باز کنید. ما باید کد را هنگامی که دکمه ماوس روی آن کلیک کرده یا منتشر می شود، فعال کنید. در اینجا ما با رویداد انتشار انجام خواهیم داد.

 

کد دکمه شروع

برای شروع تایمر، کد زیر را برای شروع دکمه اضافه کنید.

on(release) {
	timerClip.play();
}

کد دکمه توقف / مکث

برای متوقف کردن تایمر، شما باید انیمیشن کلیپ فیلم را متوقف کنید. فقط کد زیر را به آن اضافه کنید.

on(release) {
	timerClip.stop();
}

کد برای دکمه بازنشانی

اگر می خواهید تنظیم تایمر شمارش تا صفر را تنظیم کنید، ابتدا باید تایمر را متوقف کنید و متغیرها و متن را از همه فیلدها به صفر تنظیم کنید.

on(release) {
	timerClip.stop();

	hour = 0;
	minute = 0;
	second = 0;

	hours.text = "00";
	minutes.text = "00";
	seconds.text = "00";
}

نتایج نهایی

اکنون که همه چیز را تنظیم کرده اید، می توانید با فشار دادن CTRL + ENTER تایمر شمارش را آزمایش کنید.

دانلود فايل FLA
1397/04/05 - 12:28:26
برچسب هاي مطلب :



شما اولين نفري باشيد كه نظر ارسال مي كند.

فرم ثبت نظر

نام و نام خانوادگی
ایمیل
وبلاگ
نظر و کامنت
كد امنيتي